Boykotlar işe yaradı: McDonald’s’ta dev zarar

McDonald’s, 2025 Yılının İlk Çeyreğinde Beklenenin Altında Performans Gösterdi

Hızlı servis restoran zinciri McDonald’s, 2025 yılının ilk çeyreğine ait finansal sonuçlarını paylaştı. Şirketin ABD’deki aynı mağaza satışları, beklenenin altında performans göstererek yüzde 3,6 oranında gerileme gösterdi. Bu oran, pandeminin ilk döneminden bu yana McDonald’s’ın iç pazardaki en büyük düşüşü oldu.

McDonald’s’ın net satışları çeyrek bazda yüzde 3 azalarak 5,96 milyar dolara düşüş gösterdi. LSEG analist tahminlerine göre şirketin gelir beklentisi 6,09 milyar dolardı düzeyindeydi. Hisse başına kazanç ise 2,66 dolarlık beklentiyi hafif aşarak 2,67 dolar olarak açıklandı.

Şirket, birinci çeyrekte 1,87 milyar dolar net gelir elde etti. 2024’ün aynı dönemindeki net gelir 1,93 milyar dolardı. Yeniden yapılandırma giderleri ve benzeri kalemler hariç tutulduğunda hisse başına kazanç 2,67 dolar oldu.

ABD’deki mağazalarda görülen düşüş, kötü hava koşulları ve tüketici harcamalarında gözlenen temkinli eğilimle ilişkilendirildi. Analistler, çeyrekte iç pazarda yüzde 1,7’lik bir düşüş öngörüyordu. Ancak gerçekleşen yüzde 3,6’lık gerileme, beklentilerin oldukça altında kaldı.

Müşterileri Kazanmak İçin McDonald’s Yeniden Şekilleniyor!

Şubat ayında açıklama yapan CFO Ian Borden, yılın başındaki zayıf seyir nedeniyle ilk çeyrekte satışların en düşük seviyede olmasını beklediklerini belirtmişti. Şirket, müşterileri geri kazanmak adına uygun fiyatlı menüler ve atıştırmalık dürüm gibi dikkat çekici ürünlerle menüsünü yeniden şekillendirmeyi planlıyor.

ABD dışındaki pazarlarda da benzer bir tablo dikkat çekti. Avustralya ve Fransa gibi önemli uluslararası pazarlarda aynı mağaza satışları yüzde 1 düşüş gösterdi. Bu segment McDonald’s’ın toplam gelirinin yaklaşık yarısını oluşturuyor. Oysa analistler satışların sabit kalmasını öngörmüştü.

Diğer yandan Japonya, Çin ve Brezilya gibi gelişmekte olan pazarlarda faaliyet gösteren segmentte, aynı mağaza satışları analist beklentisi olan yüzde 3,2’yi aşarak yüzde 3,5 oranında büyüme gösterdi. McDonald’s, zorlu ekonomik koşulların ve tüketici davranışlarındaki değişimin etkisiyle küresel ölçekte dengeli büyüme arayışına devam ediyor. Şirket, 2025 yılı içerisinde rekabet gücünü artırmak için yeni ürün stratejileri ve fiyat politikaları geliştirmeyi hedefliyor.

Related Posts

Kuru çay fiyatlarına zam!

Çay İşletmeleri Genel Müdürlüğü (ÇAYKUR), kuru çay fiyatlarına maliyet artışları nedeniyle yüzde 15 oranında zam yaptı. Kuru çay fiyatlarına zam kararı, bugün itibariyle raflardaki ürünlere yansırken, konuya yönelik Çaykur’dan henüz resmi bir …

Tapu işlemlerinde usulsüzlük yapan yandı: Her iki taraf da ceza ödeyecek

Milyonlarca tapu sahibi için büyük önem taşıyan bir konu gündeme geldi. Hazine ve Maliye Bakanlığı, tapu işlemlerinde beyan edilen bedellerin gerçek satış fiyatlarını yansıtmaması üzerine harekete geçti. Gayrimenkul satışlarında rayiç bedel altında işlem yapanlara ağır cezaların yolda olduğu belirtildi.

KKM bakiyesi erimeye devam ediyor

Kur Korumalı Mevduat geçen hafta 4,7 milyar lira azalarak 571,5 milyar liraya geriledi. Toplam mevduatta 92 milyar liralık düşüş yaşanırken, tüketici kredilerinde de daralma gözlendi.

Zam öncesi bankalar yarışa geçti: 15 bin liralık maaşa 25 bin lira promosyon

Geçim sıkıntısı günden güne ağırlaşan milyonlarca emekli, maaşına ek gelir arayışına geçti. Maaşlarına katkı sağlamak isteyen emekliler bankaların sunduğu promosyon tekliflerine yöneldi.

Dolarda dengeler değişti: Uzmanlardan sert düşüş uyarısı

Tudor Investment Corp.’un kurucusu Paul Tudor Jones, önümüzdeki yıl dolar endeksinin değer kaybedeceğini tahmin ediyor.

Brent petrolün varili 68,78 dolardan işlem görüyor

Brent petrolün varili 68,78 dolardan işlem görüyor