Van Gogh’un Kayıp Eseri: “Aşıklar”
Van Gogh'un kaybolmuş eseri "Aşıklar", II. Dünya Savaşı'nın en önemli kayıplarından biri olarak öne çıkıyor. Berlin'deki Nationalgalerie'de sergilenen bu sanat eseri, Nazi rejimi tarafından "dejenere" olarak nitelendirilmiş ve Hitler'in yardımcısı Hermann Göring tarafından satın alınmıştı. Ancak savaşın karanlık döneminde kayıplara karıştı ve sadece öncesine ait bir siyah-beyaz fotoğrafı günümüze ulaşabildi. **VAN GOGH'UN KAYBOLAN BAŞYAPITI** "Aşıklar" tablosunda, kol kola yürüyen bir çiftin betimlemesi bulunmaktadır; erkek figürü ise sanatçının kendisine benzemektedir. Vincent Van Gogh, bu eseri kardeşi Theo'ya yazdığı bir mektupta bir taslakla tanımlamıştır. Taslakta, pembe bir gökyüzü ve yeşil servi ağaçlarının sırası yer almakta, ön planda ise biraz kum ve birkaç…