Yeni araştırma: Tercih ettiğiniz pizza karakterinizi gösteriyor

Chicago’daki Koku – Tat Tedavi ve Araştırma Vakfı’nın yöneticisi Dr. Alan Hirsch, yiyecek tercihlerinin kişilik tipi hakkında çok şey ortaya koyduğunu, özellikle pizza seçiminin karakteri ele verdiğini iddia ediyor. Dolayısıyla, sosyal bir ortamda, örneğin bir buluşmada, karşımızdaki kişiyi pizza malzemelerine göre değerlendirmemiz mümkün olabilir. Dr. Hirsch’e göre insanlar çoğu zaman pizza siparişinde defalarca aynı pizzayı seçiyor. Bu da pizzanın besin değerine göre değil, kişinin karakterine göre belirleniyor.

Chip’in aktardığına göre Dr. Hirsch’in deneyleri, pizza yeme alışkanlıklarını ve tercih ettikleri malzemeleri not ederek kişilik testlerini tamamlayan 1.000 Amerikalı yetişkin üzerinde yapıldı. Pizzada geleneksel tek et türünü (örneğin pepperoni veya jambon) tercih edenlerin genellikle sinirli, tartışmacı, başkalarına karşı kin besleyen ve işleri erteleme eğiliminde oldukları görüldü.

Bu arada, birçok farklı et seçeneğini tercih edenlerin dikkatin merkezinde olmayı seven, dramatik, baştan çıkarıcı dışa dönük kişiler olarak tespit edildi. Öte yandan, pizzada sebzeyi tercih edenler empatik, rahat, anlayışlı ve uyumlu kişilerken, bu da onları ‘evrensel romantikler’ ve ideal ebeveynler yapabiliyor. Jalapeño biberi gibi acı seçeneklere düşkün olan müşteriler, bu tür yiyeceklerle birlikte gelen adrenalin patlamasını seven ‘risk alıcılar’ olma eğiliminde…

Tavuk ve deniz ürünleri gibi bol miktarda besleyici protein tüketen kişiler genellikle daha sosyal veya dışa dönük. Ancak ananas ve soğan gibi geleneksel olmayan içerikler sipariş edenler genellikle saldırgan ve başarı odaklı oluyorlar ve düşük zekaya da tahammül edemiyorlar.

ZEYTİNLİ TERCİH EDENLER DE FARKLI

Ve ister yeşil ister siyah olsun zeytini tercih edenler, başkalarının ya hayran kaldığı ya da kesinlikle tahammül edemediği bir ‘Marmite kişiliğine’ sahip olabiliyorlar.

“Marmite Kişilik” nedir? Bu kavram ismini, İngiltere’de çok keskin bir tadı olan ve insanların ya sevdiği, ya nefret ettiği Marmite adlı sürülebilir gıda ürününden alıyor. Bu ürünün reklam sloganı da “Love it or hate it” (“Ya seversin ya nefret edersin”) şeklinde.

Dolayısıyla “Marmite kişilik” denilen biri, insanlarda genelde uç noktalarda tepkiler uyandırıyor. Kimileri onu çok çekici, ilginç veya eğlenceli bulurken, kimileri ise tahammül edilemez buluyor. Fikirleri ve davranışları kutuplaştırıcıyken, karakteri güçlü, net ve ayırt edicidir. Sosyal ortamda dikkat çeker, ancak herkese hitap etmez.

Related Posts

Gemini chatbot’a “kişisel bağlam” ve “geçici sohbetler” geldi

Google, Gemini chatbot’u için “Kişisel Bağlam” ve “Geçici Sohbetler” gibi yenilikler duyurdu. Daha kişisel yanıtlar, gelişmiş gizlilik ayarları ve kullanıcı kontrolü ile Gemini deneyimi değişiyor.

Nokia ile HMD Global yollarını ayırıyor: Lisans anlaşması iptal

Bir dönemin sembolü, dayanıklılık ve güvenilirlikle özdeşleşen Nokia markasının akıllı telefon pazarındaki serüveni, bir son gibi görünse de teknoloji dünyasında yeni bir dönemin başlangıcı olarak nitelendiriliyor. HMD Global ile arasındaki lisans …

Dünya’ya en yakın yıldız sistemindeki gaz gezegenine dair yeni izler saptandı!

Dünya’ya en yakın yıldız sistemindeki gaz gezegenine dair yeni izler saptandı!

Musk’tan Korkutan İtiraf: “Yapay zeka benim işimi de alacak! Hiçbir meslek güvende değil!”

Elon Musk, yapay zekanın yalnızca mavi yaka değil, CEO’lardan doktorlara kadar tüm meslekleri ortadan kaldıracağını söyledi. Uzmanlar, bu dönüşümün çoktan başladığını ve yalnızca 2024’te on binlerce kişinin işsiz kaldığını hatırlatıyor.

Yapay zekanın karanlık yüzü: Şımartıyor, yalnızlaştırıyor

Son yıllarda yapay zeka (YZ) teknolojilerinin hayatımıza hızla entegre olması, bireylerin duygusal karar süreçlerinde bu sistemlere giderek daha fazla başvurmasına yol açtı. Ancak uzmanlar, yapay zekanın bireyleri gerçek insan ilişkilerinden …

Düşürülmesi neredeyse imkansız olan 5 ölümcül savaş uçağı

Modern hava muharebeleri, artık sadece hız ve manevra kabiliyetinden ibaret değil. Günümüzün en gelişmiş savaş uçakları, hayatta kalabilmek için görünmezlik (stealth) teknolojisini, gelişmiş sensör füzyonunu, elektronik harp yeteneklerini ve saf gücü tek bir potada eritiyor.