Boykotlar işe yaradı: McDonald’s’ta dev zarar

McDonald’s, 2025 Yılının İlk Çeyreğinde Beklenenin Altında Performans Gösterdi

Hızlı servis restoran zinciri McDonald’s, 2025 yılının ilk çeyreğine ait finansal sonuçlarını paylaştı. Şirketin ABD’deki aynı mağaza satışları, beklenenin altında performans göstererek yüzde 3,6 oranında gerileme gösterdi. Bu oran, pandeminin ilk döneminden bu yana McDonald’s’ın iç pazardaki en büyük düşüşü oldu.

McDonald’s’ın net satışları çeyrek bazda yüzde 3 azalarak 5,96 milyar dolara düşüş gösterdi. LSEG analist tahminlerine göre şirketin gelir beklentisi 6,09 milyar dolardı düzeyindeydi. Hisse başına kazanç ise 2,66 dolarlık beklentiyi hafif aşarak 2,67 dolar olarak açıklandı.

Şirket, birinci çeyrekte 1,87 milyar dolar net gelir elde etti. 2024’ün aynı dönemindeki net gelir 1,93 milyar dolardı. Yeniden yapılandırma giderleri ve benzeri kalemler hariç tutulduğunda hisse başına kazanç 2,67 dolar oldu.

ABD’deki mağazalarda görülen düşüş, kötü hava koşulları ve tüketici harcamalarında gözlenen temkinli eğilimle ilişkilendirildi. Analistler, çeyrekte iç pazarda yüzde 1,7’lik bir düşüş öngörüyordu. Ancak gerçekleşen yüzde 3,6’lık gerileme, beklentilerin oldukça altında kaldı.

Müşterileri Kazanmak İçin McDonald’s Yeniden Şekilleniyor!

Şubat ayında açıklama yapan CFO Ian Borden, yılın başındaki zayıf seyir nedeniyle ilk çeyrekte satışların en düşük seviyede olmasını beklediklerini belirtmişti. Şirket, müşterileri geri kazanmak adına uygun fiyatlı menüler ve atıştırmalık dürüm gibi dikkat çekici ürünlerle menüsünü yeniden şekillendirmeyi planlıyor.

ABD dışındaki pazarlarda da benzer bir tablo dikkat çekti. Avustralya ve Fransa gibi önemli uluslararası pazarlarda aynı mağaza satışları yüzde 1 düşüş gösterdi. Bu segment McDonald’s’ın toplam gelirinin yaklaşık yarısını oluşturuyor. Oysa analistler satışların sabit kalmasını öngörmüştü.

Diğer yandan Japonya, Çin ve Brezilya gibi gelişmekte olan pazarlarda faaliyet gösteren segmentte, aynı mağaza satışları analist beklentisi olan yüzde 3,2’yi aşarak yüzde 3,5 oranında büyüme gösterdi. McDonald’s, zorlu ekonomik koşulların ve tüketici davranışlarındaki değişimin etkisiyle küresel ölçekte dengeli büyüme arayışına devam ediyor. Şirket, 2025 yılı içerisinde rekabet gücünü artırmak için yeni ürün stratejileri ve fiyat politikaları geliştirmeyi hedefliyor.

Related Posts

Ticaret Bakanlığı’ndan önemli yasaklama, ürün piyasadan toplatılacak! Çocuklar için tehlikeli

Ticaret Bakanlığı, küçük çocuklar için tehlike arz eden “Unicus” marka lolipop fosforlu kalem setinin piyasadan toplatılmasına karar verdi. Ürün, küçük parça içermesi nedeniyle çocuk sağlığı açısından riskli bulundu. Ticaret Bakanlığı, 30 Haziran …

ABD Senatosunda dev vergi paketi: 3,3 trilyon dolarlık tartışma başladı!

ABD Senatosu’nda kapsamlı vergi ve harcama tasarısı büyük tartışmalara neden oluyor. Tasarı, yapay zekanın düzenlenmesi ve sosyal politikalar konusunda partiler arası gerilimleri artırdı. Süreçte önemli siyasi çekişmeler yaşanıyor.

Kara yollarında yol çalışmaları ile ilgili uyarılar (01 Temmuz 2025)

Karayolları Genel Müdürlüğünün yol durumu bültenine göre, O-4 Otoyolu’nun Hendek Kavşağı 159-160. kilometrelerinde üstyapı yenileme çalışmaları yapılıyor. Bu nedenle D-100 devlet yolundan otoyola girişler ve buradan çıkışlar trafiğe kapatıldı …

104 yıllık perakende devi iflas etti! Yüzlerce şubesi bulunuyordu

Almanya’nın 104 yıllık dev perakende iflas başvurusunda bulundu. Dekorasyon ve yapı marketi olarak faaliyet gösteren şirketin 180 şubesinin akıbeti belli oldu.

Sigara ve alkole zam geliyor: Artış ne kadar olacak? Beklenen fiyat açıklandı

3 Temmuz’da açıklanacak enflasyon verisinin ardından sigara ve alkollü içkilere ÖTV kaynaklı zam kapıda. Sigaraya ortalama 5 TL, biraya 20 TL, diğer içkilere ise yüzde 15 oranında zam bekleniyor. Peki, sigaraya zam ne zaman gelecek?

Bakanlıktan fahiş fiyat uygulayan işletmelere 114,7 milyon TL ceza

Ticaret Bakanlığı ​​​​​​​Haksız Fiyat Değerlendirme Kurulu, fahiş fiyat artışı yapan 289 işletmeye 114,7 milyon lira ceza uyguladı.