Yatırımcı altına küstü güçlü dolar vurdu

Güçlü dolar ve jeopolitik gelişmelerin etkisiyle değerli metaller haftayı sert kayıplarla kapattı. Ons altın yüzde 3.1 gerileyerek 4.120 dolara, gümüş ise yüzde 7.6 kayıpla 62.2 dolara indi. İsrail-İran geriliminin tırmandığı dönemden bu yana petrolle zıt hareket eden altın ve gümüşün, bu kez petrolle birlikte düşmesi piyasada ‘anomali’ olarak nitelendirildi. Pusula Yatırım Başekonomisti Doç. Dr. Filiz Eryılmaz, 100.6 seviyesindeki dolar endeksi ve Fed kaynaklı baskının değerli metalleri aşağı çektiğini belirterek, “Bu düşüşü yatırımcının küsmesine, teknik seviyelerin altında kalınmasına ve güçlü dolara bağlıyorum. Altın ve gümüş hak ettiği yerde değil” değerlendirmesinde bulundu. ‘ABD’Yİ İZLEYİN’ Eryılmaz’a göre piyasanın yönünü bu haftaki savaş haberleri…